Sidvisningar förra veckan

måndag 31 januari 2011

carpe diem eller hur...

Ja då har snart ännu en dag gått. Man kan vissa dagar undra vad man gjort. Jag vet att jag vaknade strax innan 6 och att jag varit på jobbet, men helt plötsligt är det kväll igen, maten är uppäten (idag tagiatelli med köttfärsås i ugn, med bacon o ost på)och man börjar bli trött... Jag undrar var mitt "carpe diem" tog vägen? Du vet man ska fånga dagen, leva i nuet...glädjas åt vardagen.. När då? O hur?
Jag är en människa, finns säkert någon som kan intyga, som oftast är glad och njuter av mitt liv. Men just nu och just idag så undrar jag...
När ska man hinna allt? Själv skulle jag just vilja att varje dygn innehöll 30timmar minst.
Så man hann tvätta den där sista maskinen tvätt, hann fila fötterna och pussa på barnen en gång till. Någon som känner igen den känslan? Jag menar i vårt högteknologiska samhälle borde det väl finnas tid? Hur mycket som helst...
Jag röstar på att vi gör om det till 30-timmars dygn och att minst 5 av dessa timmar ska vara vikta till varje persons carpe diem tid.
Vem är med mig?

3 kommentarer:

  1. Många är de kvällar jag straxt innan jag somnar funderar över vad jag egentligen gjort och om jag verkligen gjorde det jag borde gjort den gångna dagen. Funderar ofta över blogginlägg som jag måste skriva en annan dag. Frågan är bara när?

    SvaraRadera
  2. Ja idag har det varit en dag hittils varit en dag utan kontemplation. Kanske kommer...
    Jag undrar dock var min dag tog vägen ??

    SvaraRadera
  3. Näääämen...Välkommen till bloggarnas värld!
    Kram! ♥

    SvaraRadera