Sidvisningar förra veckan

måndag 1 april 2013

Påskledigt

Har haft ledigt hela påsken. Njutit av att ha hela familjen samlad, inklusive dottern som inte bor hemma längre. Bjuden på middag på Påskafton av mina underbara svärföräldrar. Där var även min fantastiska svägerska med familj.
Så  i alla denna ledighet som jag nog hade hoppats skulle innebära att jag tog tag i lite av de där dåliga samvetena..som tvättstugan som inte är städad sedan förra sommaren ordentligt eller några av de flyttkartongerna som stått i 11år...

Jag ska dock erkänna, jag har tagit semester 2dagar till.. ;)

Men den tiden ska jag fördela mellan att njuta, att göra något kul med Lilleman & då göra något åt de dåliga samvetena.
Frågan är hur man ska prioritera?
Att njuta och vara med Lilleman kan ju vara samma sak helt klart, men att få in de dåliga samvetena i ekvationen vet jag inte hur det ska gå till...
Jag ska kanske tillägga en sak från förra inlägget där jag pratade om tid och hur jag prioriterar, att jag är VÄLDIGT dålig på att städa. Jag som kan vara hur organiserad som helst när det handlar om massa annat t.e.x att laga mat till massa människor. Har koll på mängd tid och i vilken ordning, men att städa ett badrum helt rent och snyggt tar mig huuuur lååååång tid som helst.
Kan man gå en städkurs? Någon som vet? Eller som känner sig manad och skriva en beskrivning om hur man städar ett rum på det mest effektiva och organiserade sättet? Gärna med specifika instruktioner för kök & badrum.

Så kom gärna med råd :)

Nu ska jag njuta av min underbara makes sällskap och film


                                          Titta vad jag fått av sonen, fyllt med godis  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar