Sidvisningar förra veckan

lördag 12 februari 2011

Världens bästa barn

Jag har ju tre av världens bästa barn (detta skrivit helt opartiskt)

Min först födda fyller snart 17år. Min underbara, rara & smarta, empatiska blivande frisör till dotter.
Min andra, stora sonen, snart 15år den borne diplomaten, störtsköne intelligente coole kille.
Minste man, som fyller 9år i år, charmiga och rar som få…

Tre underbara barn med olika slags charm och behov…
Undra om man någonsin kommer känna att man gjort allt man borde för dem? O framför allt för lilleman…??
Jag brukar säga att det var som en tanke att efter min stora sons födelse att jag fick chansen att börja jobba inom ramen för LSS lagen, på ett elevhem. Detta för att förbereda oss på det som komma skulle?
Jag inser att det finns det som har och har haft det mycket kämpigare än oss. Jag vet att det är så.. Jag önskar att det fanns snabb-kurs i LSS-lagen, särskoleplanen & specialpedagogik. Att man även i detta kan kasta in extra tålamod, ork o tid… För allt detta kommer ju inte automatiskt, kunskaper om lagar, massa tålamod o tid.
Någon som har något tips var man kan hitta dessa saker?

Men kärleken… Den kommer bara av sig själv …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar