Sidvisningar förra veckan

onsdag 1 januari 2014

Ny idé

Jag har fått en ny idé. Nu vet jag vad jag ska använda denna blogg till.
Jag har läst att man ska fundera lite på livet. Att skriva en slags tacksamhetsdagbok är en del. Så man funderar lite på vad som hänt den dagen. Så man reflekterar lite på hur bra man har det.
Så det är vad jag ska göra. Försöka. Varje dag.. Hmm inser att det kanske inte låters sig göras men så ofta jag kan och orkar.
Med minst 3 saker.

Here we go:

Idag är jag tacksam att jag har för vana att laga för mycket mat.
Detta innebar minsta möjliga ansträngning för oss att laga mat på resterna från igår :)
I mitt fall t.o.m ingen ansträngning då Thomas fixade det mesta.

Att jag har en skön soffa som jag knappt har lämnat idag.

O inte minst att vi har både diskmaskin och tvättmaskin som funkar. För det behövdes.


Nu natti natti, jobbdag imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar